Z moich skromnych :szeroki_usmiech doświadczeń powiem tak. Wyząbkowaniu ulegają (przynajmniej tak było w moich Fuldach) zewnętrzne klocki bieżnika po wewnętrznej stronie opony. Wydaje mi się że im są mniejsze tym lepiej a dodatkowo jak i czy w ogóle są ze sobą zespolone. Nie wiem czy jasno się wyraziłem ale porównajcie sobie budowę bieżnika przykładowo Bridgestone Turanza ER300, Continental ContiSportContact 3 oraz goodyear hydragrip czy Fulda CARAT EXELERO. Kolejna sprawa to, że te pierwsze to asymetryczne a Goodyear i Fulda to kierunkowe, a podobno do naszych Czeszek szczególnie w wersji combi nie powinno zakładać się opon kierunkowych. Ilość lamelek pewnie też ma znaczenie jeśli chodzi o wywoływany hałas co widzimy dobitnie przy zimowych oponach. Ja póki co podtrzymuję że na Conti mam nadal ciszej niż na Fuldach. Ciśnienie utrzymuję na poziomie 2,4 przy przy profilu 45 bo boję się o felgi :diabelski_usmiech
[O2] Szum opon doprowadza mnie do białej gorączki!!!
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez TichyPanowie, hałas oprócz opon, zależy również od ciśnienia. Ja "fabrycznie" miałem w 16-to calowych kołach ok. 2.8 w każdym kole - nie wiem dlaczego - może tak się lepiej na lawecie trzymał. Po zmniejszeniu do 2.4 hałas znacząco spadł...
Ja mam opony Continental 195/65/R15 i ciśnienie w oponach 2,1 bar. Po zmianie z zimowych odnoszę wrażenie, że zrobiło się głośno, szczególnie powyżej 80 km/h.
Szanowni koledzy i koleżanki jakie Wy macie ciśnienie w oponkach i jak to wpływa na hałas?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sezamek1Witam,
Ja mam opony Continental 195/65/R15 i ciśnienie w oponach 2,1 bar. Po zmianie z zimowych odnoszę wrażenie, że zrobiło się głośno, szczególnie powyżej 80 km/h.
Szanowni koledzy i koleżanki jakie Wy macie ciśnienie w oponkach i jak to wpływa na hałas?
Ciśnienie opon, o to ciekawy temat, poprosiłem zmieniających opony o pompowanie na 2.3 po 2tyg jak sprawdzałem jednym ciśnieniomierzem to wartości były jakieś z kosmosu, natomiast drugi pokazał 2.5 z przodu a z tyłu 2.2. Dopompowałem tył do tych 2.5 tak aby było równo wszędzie, ale ile faktycznie mam tego nie wiem, bo co miernik to inna wartość.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Zorrbo co miernik to inna wartość.
Zamieszczone przez Zorrpoprosiłem zmieniających opony o pompowaniesaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZorrZamieszczone przez sezamek1Witam,
Ja mam opony Continental 195/65/R15 i ciśnienie w oponach 2,1 bar. Po zmianie z zimowych odnoszę wrażenie, że zrobiło się głośno, szczególnie powyżej 80 km/h.
Szanowni koledzy i koleżanki jakie Wy macie ciśnienie w oponkach i jak to wpływa na hałas?
Ciśnienie opon, o to ciekawy temat, poprosiłem zmieniających opony o pompowanie na 2.3 po 2tyg jak sprawdzałem jednym ciśnieniomierzem to wartości były jakieś z kosmosu, natomiast drugi pokazał 2.5 z przodu a z tyłu 2.2. Dopompowałem tył do tych 2.5 tak aby było równo wszędzie, ale ile faktycznie mam tego nie wiem, bo co miernik to inna wartość.
Kolego, a zauważyłeś może prawidłowość typu np. 2,5 bar cicho, a 2,1 bar głośno.
W tamtym roku jeżdziłem na tych samych letnich oponach co teraz, ale z ciśnieniem 2,3 bar we wszystkich czterech kołach. Teraz jak zmieniałem z zimówek na letnie to wulkanizator nabił mi 2,1 bar we wszystkich czterech kołach i wydaje mi się, ze jest głośniej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sezamek1Ja mam opony Continental 195/65/R15 i ciśnienie w oponach 2,1 bar. Po zmianie z zimowych odnoszę wrażenie, że zrobiło się głośnoZamieszczone przez Zorrpo zmianie z zimowych UG8 na fabryczne Conti nagle stało się głośno.
Nie zmienia to faktu że Skoda jest gorzej wyciszona niż np. Vw Passat, Opel Astra czy Mercedes E-klasa (którymi do tychczas dłużej jeździłem). Oczywiście najcichszy był Merc.
Komentarz
-
-
Nie wiem jak u was ale u mnie przez około 40kkm jeżdziłem z szumem dochodzącym z kół, myślałem że opony sa wyząbkowane, co sie później okazało to łożysko dawało w dupę, po wymianie łożyska zapanowała cisza i teraz to żadne gumy nie szumią :diabelski_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez czesio73Zamieszczone przez piramidaokazało to łożysko dawało w dupęsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaZamieszczone przez czesio73Zamieszczone przez piramidaokazało to łożysko dawało w dupę
co do pytań, nie badałem poziomu głośności w odniesieniu do ciśnienia opon, nie mam za bardzo warunków tj. własnej sprężarki i dobrego ciśnieniomierza, aczkolwiek w firmie zdaje się mamy urządzenie do pomiaru głośności.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Panowie,
Garść moich opinii:
Opony letnie Turanzy ER300 - po 2 sezonach już zaczęły dawać o sobie znać większym szumem - nieznacznie ale większym. ( zamieniam co sezon czyli co 15.000 km tył - przód )
Opony zimowe Winter Sport 3D - po 2 sezonach mniej zmieniły szum niż letnie, ale też mniej jeździły: w sezonie ~6.000 km.
Zmiana pompowania w letnich - przejście z 2.0 na 2.5 spowodowało, że opony letnie (szczególnie na tym grudkowatym i przyczepnym anty aquaplaningowym nowym asfalcie ) grały zdecydowanie głośniej - jak mocniej napompowany balon :lol:
Zimowym zmiana ciśnienia (w rozsądnych granicach ...) nie wpływa na głośność, ale wpływa na przyczepność na sniegu / lodzie i brei śniegowej (zmniejszanie ciśnienia poprawia chwyt :diabelski_usmiech ), ale znowu to mniejszenie przeszkadza na przyczepność na wodzie....
Tyle uwag o gumach....
p.s.
I tak generalnie nie powinniście narzekać na hałas, ja mam 4x4 do tego 1.9 TDI i zapewniam was że do dźwięku: napędu, wału, opon, silnika można się przyzwyczaić :twisted:
Pozdrawiam
Jacek
Komentarz
-
-
Witam wszystkich forumowiczów którzy przyłączyli się do dyskusji
Po „złych doświadczeniach” z jazdy w tamtym roku na Goodyear EXCELLENCE (alusy MAK Veloce )
w październiku (ubiegłego roku) zmieniłem na zimówki (felgi stalowe) to szum ucichł i jeździło się naprawdę sympatycznie
W marcu tego roku kupiłem nowe letnie opony BRIDGESTONE Ecopia 150 r15 (szczerze polecam) ale szum jak był tak został :[
Opony na których jeździłem w tamtym roku w Octavii i tak na nie narzekałem (czyli Goodyear EXCELLENCE) wsadziłem do Astry II na (alusy Dotz Imola) i... NIE SŁYCHAC ŻANDYCH SZUMÓW OPON!!!
Wniosek jest taki, że to nie wina opon tylko najprawdopodobniej:
1. gówniane wygłuszenie auta!
albo
2. coś nie tak z alusami (MAK Veloce)
Jest jeszcze jedna opcja do sprawdzenia – naciągnąć BRIDGESTONE Ecopia 150 na felgi stalowe i sprawdzić czy dalej tak słychać opony, tylko szkoda kasy na wulkanizatora:/
Pozdrawiam wszystkich!LOREN* 1.4 tsi
Komentarz
-
Komentarz